%3C%21-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --%3E

Reklamation

Reklamation måste anmälas inom 3 dagar efter mottagandet!

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller ej returrätt på specialtillverkade bildprodukter med dina digitalbilder utan speciell anledning eftersom det rör sig om en tjänstevara som tillverkas utifrån dina egna specifikationer och individuella önskemål, som du i förväg kan granska på din dator och godkänner innan tryck. Synligt fel anmäls direkt vid mottagandet av varan till support@fotoklok.se. Dolt fel måste anmäls till oss inom 3 dagar från mottagandet så att vi sedan kan ta det vidare till eventuell underleverantör/fraktbolag. Bilder måste bifogas på skadat gods och emballage.


En produkt som vi konstaterat är fel alternativt skadad reparerar vi eller byter vi ut mot en ny skyndsamt. enligt konsumentköplagen. Om samma fel återstår efter andra (2) reparationen/byte av produkt har du som köpare rätt att häva köpet. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. 


Tryck och färg

Fotoklok trycker de beställda produkterna såsom fotoböcker, kalendrar, vykort m.m. utifrån den information som den överförda filen innehåller. Vi kan inte tillhandahålla en exakt färgidentitet i jämförelse med annat tryck, bildskärm eller media. Endast exceptionellt stora avvikelser i färgerna kan reklameras. Vi hanterar flera tusen bilder varje dag, vi kan på så vis inte göra en bedömning av varje bild och tryck. Hur du ser på din bild är subjektiv och det är upp till dig som beställare att skaffa dig kunskap om hur du ställer in bilderna för våra tryckpressar. Självklart tillhandahåller vi de flesta verktyg för att du ska kunna få så bra återgivning som möjligt så som ICC-profil, preflight, provtryck och kontrasttest, men det är omöjligt för oss att veta hur din bild ser ut på din skärm eller i annat tryck. Om du är noga med färger och tryck bör du ha gjort dessa tester innan du beställer ditt projekt.

För att påbörja en reklamationsärende maila en eller flera bilder och beskriv felet till support@fotoklok.se. Ange även ditt ordernummer.

Returer, om vi ber om detta skickas till fotoklok.se, Box 113, 51121 Kinna

Var denna artikel till hjälp? Tack för återkopplingen Du uppstod ett problem med återkopplingen

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss